Welke media werkt nu echt…

De eindeloze vragen die je kunt stellen als je een zeker doel wilt bereiken. ‘Als ik nu eens met mijn bedrijf ga adverteren op de radio dan hoort iedereen mijn boodschap’, of  ‘als ik een commercial maak en deze uitzend op tv dan bereik ik mijn doelgroep’. Vragen die je jezelf moet stellen, maar nu niet makkelijk beantwoord kunnen worden door de grote verscheidenheid van mediakanalen en de snelle ontwikkeling van de sociale media. ‘Mis ik de boot dan als ik niets doe, ‘of ‘aan wie kan ik het beste mijn marketingbudget toevertrouwen’. Het antwoord is niet snel te geven, maar een advies vooraf bepaalt wel of het zinvol is om bepaalde kanalen juist niet te gebruiken.

Bereik via Social?

Richt u zich op B2B organisaties, dan zijn Twitter en LinkedIn (nog steeds) de meestgebruikte social advertising kanalen. Via LinkedIn zijn goede mogelijkheden om de doelgroep in detail te bereiken; met de focus op leeftijd, functie, regio en branche. Ook het type bedrijf kunt u gebruiken om te bepalen of er voldoende personen/bedrijven op LinkedIn aanwezig zijn om aan te spreken met uw advertentie. Maar andere kanalen zoals Instagram en Snapchat worden meer en meer populair.

De kracht van Twitter is dat het dagelijkse gebruik, waar LinkedIn met een lagere frequentie wordt bezocht. Uw advertentie bereikt dus duizenden personen in een bepaald taalgebied. Bij Twitter kunt u targeten op gebruikers, vergelijkbare volgers en interesses.

Op YouTube staan video’s die kunnen worden bekeken en gedeeld. Behalve video’s over muziek, sport en tv-programma’s, worden ook veel commercials, bedrijfspresentaties en how-to video’s bekeken. Hiermee bereikt u een specifieke doelgroep en kunt u daar echt op targets.

Doel of middel

Is een advertentie een